Veelgestelde vragen ParkStart

Is er een app in de appstore?

Er is geen app beschikbaar van ParkStart. ParkStart kunt u via internet benaderen, bijvoorbeeld via de button Inloggen ParkStart op de homepage.  Sla ParkStart op bij uw favorieten of op het beginscherm van uw mobiel. Kijk bij “Hoe gebruikt u ParkStart” als u hier hulp bij nodig heeft. 

Ik krijg geen activatiemail, wat kan ik doen?

Er kan vertraging zitten tussen het moment waarop u klikt op de link en uw e-mailadres invoert en de ontvangst van de bevestigingsmail. Dit kan 15 minuten duren. Als u in de tussentijd opnieuw gaat invoeren en klikken, dan krijgt u een error. We vragen uw geduld.

De link in de activatiemail werkt niet

Dit kan te maken hebben met de instelling in uw mail waardoor u niet op de link kunt klikken. De link wordt in uw mail dan omgezet naar een 'platte tekst' waar u niet op kunt klikken. Ons advies is: kopieer de link en plak deze in uw browser. 

Mijn account is geblokkeerd

Uw account wordt na 3x fout inloggen geblokkeerd. Neem contact met ons op via 033-2473000 of via info.bergen@parkeerservice.nl. We helpen u graag verder.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ga naar het inlogscherm van ParkStart en klik onderaan op Wachtwoord vergeten. U wordt doorgelinkt naar de wachtwoordherstelpagina.

Ik krijg een foutmelding bij het inloggen

  • Krijgt u de melding: “U bent niet goed uitgelogd; u kunt één keer ingelogd zijn. Na 15 minuten kunt u weer opnieuw inloggen.”
    Dit gebeurt als u nog een sessie open had staan en probeert opnieuw in te loggen vanaf hetzelfde of een ander apparaat.
  • Er kunnen geen 2 personen tegelijkertijd van ParkStart gebruik maken.
  • Onze tip: Log na iedere actie weer uit. Als u niet zelf uitlogt, wordt u automatisch na 15 minuten uitgelogd. U kunt daarna altijd weer inloggen. U vindt de uitlogknop in het hamburgermenu.
  • Krijgt u de melding: “Error: Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.”?
    Controleer goed of u de inloggegevens correct heeft ingevoerd.
    Controleer goed of u bent ingelogd in de ParkStartomgeving van uw eigen gemeente. 

Kenteken van mijn bewonersvergunning wijzigen

In ParkStart kunt u geen kenteken wijzigen op uw bewonersvergunning. Dit gaat via het E-loket of een wijzigingsformulier op de homepage van deze website. Een kentekenwijziging wordt door ons gecontroleerd (staat het kenteken op naam van de vergunninghouder). Dit proces verloopt volgens de voorwaarden van de vergunning. 

Is er een overzicht van mijn oude parkeeracties?

Ja, in het ParkStart-menu kunt u bij Historie uw parkeersessies terugzien vanaf de datum die u aangeeft. 

Kan iemand anders ook mijn ParkStart account gebruiken?

Ja, u kunt iemand anders machtigen waardoor die persoon ook uw account kan beheren. U kunt dit in uw account, bij uw gebruikersnaam instellen. Kijk voor een instructie bij Hoe gebruikt u ParkStart.